Zde může být text o autorovi
Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
 

Vše o Tramvajích Trolejbusech Autobusech

 

HISTORIE II. 1964 - 1984

1964 - obrovský rozvoj a modernizace výrobního závodu, příchod nových technologií 

1967 v nové hale zprovozněna robotizovaná linka na výrobu střech autobusů

robotizovaná linka na výrobu střech

1967 nová technologie výroby skeletů autobusů, celé skelety jsou svařeny ve speciální šabloně, což umožňuje dokonale eliminovat vnitřní napětí a zaručit vysokou tuhost a geometrickou přesnost karoserie

šablona na svaření skeletu


1967 - nastupuje legendární řada 200 a tím i největší expanze na zahraničních trzích

1968 jako první model z řady 200 je představen luxusní turistický autokar Ikarus 250


Ikarus 250
                                        
Ikarus 250
Ikarus 254


Ikarus 254
Ikarus 255 Ikarus 255
Ikarus 256 Ikarus 256
Ikarus 260 Ikarus 260
Ikarus 266

- koncepce s motorem vzadu
Ikarus 266
Ikarus 280

- nejúspěšnější článkový autobus na světě, dodáván s motory Rába, M.A.N., Mercedes, DAF, Detroit Diesel, Cummins
Ikarus 280
Ikarus 211 Ikarus 211
Ikarus 216

- zkrácená varianta
Ikarus 216
Ikarus 220 Ikarus 220
Ikarus 256 SL

-konferenční autobus
Ikarus 256 SL
Ikarus 259 ADA

-pohon 4x4
Ikarus 259 ADA
Ikarus 259

-kooperace s firmou Renault
Ikarus 259 Renault
Ikarus 260 T

- trolejbus dodáván s výzbrojí Ganz, Hitachi, BBS
Ikarus 260 T
Ikarus 261

- levostranné provedení
Ikarus 261
Ikarus 263

- 12m varianta
Ikarus 263
Ikarus 280 T

- trolejbus dodáván s výzbrojí Ganz, Hitachi, BBS
Ikarus 280 T
Ikarus 281

- levostranné provedení
Ikarus 281
Ikarus 282

- prodloužená 18m varianta
Ikarus 282
Ikarus 283

- modernější 18m varianta s pevnou  "C" nápravou
Ikarus 283
Ikarus 284

-1983 - tlačná koncepce s motorem vzadu


Ikarus 284
Ikarus 286

- 1978 - první úspěchy v USA a Kanadě


Ikarus 286
Ikarus 290

-1978 - speciální nízkopodlažní letištní autobus (byl provozován i u ČSA)
Ikarus 290
Ikarus 293

-tříčlánkový autobus pro velké přepravní nároky
Ikarus 293
Ikarus 194

- kooperace s firmou Volvo


Ikarus194
Ikarus 196

- kooperace s firmou Volvo
Ikarus 196
Ikarus 662

- kooperace s firmou Scania
Ikarus 662
Ikarus 190

- vybaven motorem M.A.N., exportován do NSR
Ikarus 190


1977 - vyroben jubilejní 100 000. autobus